خبرهای طلایی از بازیهای پاراسیایی اینچئون

zahra nemati

بانوی طلایی تیر و کمان باز هم طلا گرفت

زهرا نعمتی بانوی طلایی بازی های پاراآسیایی گفت: هنوز به سقف آرزوهایم نرسیدم. آرزوهای بزرگ را نمی گویند، اما از مردم می خواهم برای رسیدنم به اهدافم برایم دعا کنند.

او دلیل گریه اش بعد از پایان بازی را فشار زیاد بازی عنوان کرد و افزود: در این مسابقه بدشانسی آوردم و بدترین بدشانسی ام خراب شدن عینکم بود وگرنه نمی گذاشتم کار به تیر طلایی بکشد.

نعمتی قویترین حریفش را چین دانست و اظهار داشت : کمانداران چینی قدرتمند بودند اما با رکوردهایی که من به جا گذاشته بودم توقع داشتم همان اول کار را تمام کنم. او ادامه داد: مدالم را به مادر و همسرم هدیه می کنم.

volley nesh

ایران با اقتدار قهرمان والیبال نشسته مردان پاراسیایی شد

تیم والیبال نشسته ایران در دیدار نهایی این رشته تیم چین را شکست داد و با اقتدار از عنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کرد و طلا گرفت.

این دیدار راس ساعت ۱۷ در سالن چند منظوره ورزشگاه سونگیم برگزار و تیم والیبال نشسته ایران در سه گیم متوالی و با نتایج (۲۵ بر۱۲ ،۲۵ بر ۲۰ و ۲۹ بر ۲۷ ) تیم چین را شکست داده و قهرمان شدند.

تیم ایران در گیم نخست و بدون هیچ مشکلی به راحتی تیم چین را شکست داد. در گیم دوم بازیکنان تیم والیبال نشسته چین چند امتیاز از تیم ایران پیش افتادند در این ست تماشایی بازیکنان دو تیم تا امتیاز ۱۸ شانه به شانه هم پیش می رفتند که در ادامه بازیکنان تیم ایران از تجربه خود استفاده کرده و نتیجه این ست را در پایان از آن خود کردند.

در گیم سوم بازهم چینی ها از ما پیش افتادند اما در ادامه بازیکنان تیم ایران به سرعت به آنها رسیدند در ادامه و در امتیاز ۱۰ بازهم چینی ها از ایران سه امتیاز جلو افتادند اما این نتیجه زیاد دوام نیاورد و تیم ایران تیم چین را گرفت .در ادامه باز دو تیم با یکدیگر برابر شدند و اما در پایان این والیبالیست های ایران بودند که نتیجه این گیم را با امتیاز نزدیک ۲۹ بر ۲۷ به سود خود تمام کردند و قهرمان شدند.

برای تیم ایران در این دیدار از ابتدا این بازیکنان به میدان رفتند:

مهدی حمیدزاده، صادق بیگدلی، رمضان صالحی، مجید لشکری، رمضان صالحی، محمد خالقی و داوود علیپوریان

basket

بسکتبال با ویلچر بانوان در اولین حضور برون مرزی خود به نشان برنز دست یافت

تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران امروز مقابل کره جنوبی به میدان رفت و با شکست میزبان در جایگاه سوم این رقابت ها ایستاد.

در این دیدار ملی پوشان کشورمان با نتایج ۸ بر ۹، ۱۲ بر ۵،۱۴ بر ۴ ، ۱۹ بر ۷ و نتیجه نهایی ۵۳ بر ۲۵ موفق شدند قاطعانه نمایندگان میزبان را شکست داده و به نشان برنز دست یابند. بانوان ملی پوش ایرانی در حالی به این مدال دست می یابند که اولین حضور برون مرزی خود را تجربه می کردند.

صبح فردا و در آخرین روز مسابقات تیم های ژاپن وچین برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم می روند .

v1

دختران والیبالیست نقره گرفتند

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان از کسب مدال نقره ابراز رضایت و تأکید کرد که شاگردانش می توانستند بهتر از این کار کنند.

مهری جانداری پس از باخت تیمش مقابل ژاپن در فینال دومین دوره بازی های پاراآسیایی گفت: آن چیزی که فکر می کردیم اتفاق افتاد ولی بچه ها می توانستند نمایش بهتری ارائه دهند.

وی ادامه داد: ما باید مثل چین حرفه ای شویم و این تنها با برگزاری بازی های تدارکاتی مختلف اتفاق خواهد افتاد. بازیکنان چین شغلشان بازیکنی است و تمام زمان خود را صرف تمرین و مسابقه می کنند. ما متأسفانه بازی تدارکاتی نداشتیم و بچه ها فقط با برگزاری اردو وارد این رقابت ها شدند.

جانداری بیان کرد: باید از الان به فکر پارالمپیک ریو باشیم و با برنامه ریزی طولانی مدت خود را برای این تورنمنت بزرگ آماده کنیم.

cropped-iran-14-3.jpg

۱۶ طلا، ۸ نقره و ۴ برنز

کاروان ورزشی ایران روز پنجشنبه در پنجمین روز از دومین دوره بازیهای پاراآسیایی با کسب ۳۲ مدال، تعداد مدال های خود را به ۱۱۲ رساند.

ملی پوشان ایرانی امروز با کسب ۱۶ نشان طلا ، ۸ نقره و ۴ برنز، طلایی ترین روز کاروان را رقم زدند.

تیم ایران تاکنون ۳۵ طلا ،۴۸ نقره و ۲۹ برنز کسب کرده و در رده چهارم ایستاده است.

تیم های چین، با ۲۹۶ مدال (۱۵۹ طلا، ۹۳ نقره و ۴۴ برنز)، کره با ۱۹۷ مدال (۶۷ طلا، ۵۶ نقره و ۷۴ برنز ) و ژاپن با ۱۳۷مدال (۳۷ طلا، ۴۴ نقره و ۵۶ برنز) در رده های اول تا سوم قرار دارند.

کاروان ایران برای رسیدن به رده سوم تنها نیاز به ۲ مدال طلای دیگر دارد.

دومین دوره رقابت های پاراآسیایی اینچئون فردا جمعه، دوم آبان به کار خود پایان خواهد داد.

منبع خبرها: سایت رسمی فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین