روش های کیفی در مطالعات ورزشی

روش های کیفی در مطالعات ورزشی

نویسنده: دارسی پلایمایر (Darcy Plymire)
ترجمه: نگین حسینی

این مطلب، ترجمه ی کامل فصل ششم کتاب “روش های کیفی در مطالعات ورزشی” است (عنوان فصل ششم، با نام کتاب یکی است). انتشارات برگ (Berg) این کتاب را در سال های ۲۰۰۱ (نسخه اول) و ۲۰۰۵ (نسخه دوم) منتشر کرد. کتاب دارای ۸ فصل در زمینه ی مطالعات ورزش – رسانه است که هر فصل توسط یک یا چند نفر از محققان دانشگاهی علوم ارتباطات یا رشته های مرتبط، به ترتیب زیر نوشته شده است:

فصل اول: رویارویی با موضوع: مطالعات ورزشی و تحقیقات کیفی / نوشته ی: مایکل سیلک (دانشگاه مریلند)، دیوید ال. اندروز (دانشگاه مریلند) و دانیل اس. میسن (دانشگاه آلبرتا)

فصل دوم: احتمالات روش شناختی در مطالعات ورزشی / نوشته ی: سامانتا جی. کینگ (دانشگاه کویین)

فصل سوم: فرایند اجتماعی-تاریخی در مطالعات ورزشی / نوشته ی دیوید کی. ویگینز (دانشگاه جورج میسن) و دانیل اس. میسن (دانشگاه آلبرتا)

فصل چهارم: مردم نگاری ورزش: فلسفه، روش شناسی و بازتاب / نوشته ی: مایکل ال. سیلک (دانشگاه مریلند)

فصل پنجم: مصاحبه برای تحقیق موردی / نوشته ی: جان امیس (دانشگاه ممفیز)

فصل ششم: روش های کیفی در مطالعات ورزش – رسانه /  نوشته ی: دارسی پلایمر (دانشگاه توسون)

فصل هفتم: ورزش و روایت فردی / نوشته ی: پیکو مارکولا (دانشگاه اگزتر) و جیم دنیسون (دانشگاه بث)

فصل هشتم: مردم نگاری انجام شده / نوشته ی: هثر سایکس (دانشگاه تورنتو)، جنیفر چاپمن (کالج آلبیون) و آنه سوئدبرگ (دانشگاه ویسانسین-مدیسون)

خانم دارسی پلایمر، نویسنده ی فصل ششم کتاب “روش های کیفی در مطالعات ورزشی” ،  سال ۱۹۹۷ مدرک دکترای خود را از دانشگاه لووا (University of Lowa) دریافت کرد. او که استادیار گروه مدیریت ورزشی و رسانه ها در دانشگاه  توسون است، در مطالعات رسانه – ورزش تخصص دارد. مطلب زیر، ترجمه ی کامل مقاله ی خانم پلایمر (فصل ششم کتاب) است که علاوه بر مرور رویکردهای تحقیقات رسانه ای، به مطالعات ورزشی رسانه ها به شیوه ی کیفی می پردازد.

برای خواندن همه ی متن، اینجا را کلیک کنید 

4 نظر در “روش های کیفی در مطالعات ورزشی

  1. برای من از هر نظر مصداق یک نوستالوژی بوده اید،بویژه درعرصه نگاه به زندگی و شناوربودن. شما مصداق واقعی این سخن اسوه عشق و عدالت،امام تنها،علی ع هستی که از ما می خواست نگاهمان زیبا باشد،نه ان چیزی که می بینیم و شما نگاهتان به زندگی زیباست،هر

  2. با سلام درمورد کتاب روش های کیفی در مطالعات ورزشی میخواستم بدان کل کتاب ترجمه شده است یا نه؟
    _______________
    پاسخ: سلام. متاسفانه خیر

  3. با سلام من دانشجوی دکترای جامعه شناسی هستم. علاقه مطالعاتی من در زمینه جامعه شناسی ورزش است. باتوجه به اینکه فکر می کنم این کتاب ارزش ترجمه شدن را دارد، می خواستم با همکاری شما ترجمه این کتاب را به پایان برسانم. و ادامه دهنده کار شما باشم. منتظر جواب شما هستم و بسیار خوشحال می شوم که افتخار همکاری با شما را داشته باشم.
    ____________
    سلام. ممنون از توجه شما. متاسفانه امکان این همکاری برایم فراهم نیست. امیدوارم کتاب با همت خود شما ترجمه و منتشر شود.
    ضمنا لینک هم باز نمی شود. باید از همکاران مرکز تحقیقات همشهری پرس و جو کنم تا رفع اشکال شود یا لینک جدیدی اگر هست، به من بدهند.
    موفق باشید

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.