تجربه های “فاطمه صفائی” از دنیای ناشنوایی…

در میان انبوه نظرات محبت آمیزی که شما دوستان و خوانندگان عزیز سایتم برایم گذاشتید، اسم ناآشنایی نظرم را جلب کرد: فاطمه صفائی. کامنت زیبایی برایم نوشته و نشانی وبلاگش را هم گذاشته بود. روی لینک وبلاگش کلیک کردم. صفحه ای باز شد به نام «دنیای سخت نشنیدنی هایمان». این وبلاگ از همان ابتدا مرا میخکوب کرد. متوجه شدم فاطمه عزیز که دارای مشکل شنوایی است، اخیرا  در کتابی با عنوان «تجربه های یک ناشنوا»، تجربه های شخصی اش را در مورد زندگی همراه با ناشنوایی منتشر کرده که در ادامه مطلب آن را خواهم گذاشت.

نکته جالب دیگر در مورد فاطمه اینکه در وبلاگش، خاطرات تلخ و شیرین دوران تحصیلش را با قلمی روان و شیرین نوشته است؛ خاطراتی که گاهی خیلی تلخ و دردناک هستند؛ مثل داشتن یک معلم نامتعادل که بچه ها را علیه فاطمه تحریک می کرده و  آنها چادرش را از پشت سر می کشیدند و یا دفتر و کتاب هایش را از دستش در می آوردند، یا متلک های بعضی معلم ها که تو نمی شنوی و نمی فهمی و درس خوندن به دردت نمی خوره، باید بشینی تو خونه خیاطی یاد بگیری…

آشنایی با فاطمه عزیز، اتفاقی مبارک در اولین جمعه خرداد ۱۳۹۱ برای من بود. با خواندن گوشه هایی از ماجراهای تلخ زندگی اش، به عمق جسارت، شجاعت، پیگیری و روحیه مقاومش برای گرفتن حق و حقوق خود به عنوان یک فرد دارای مشکل شنوایی پی بردم و او را ستایش کردم. همین که فاطمه توانسته با وجود تمامی مشکلاتی که در وبلاگش نوشته، پیشرفت کند و کتابی برای استفاده دیگرانی چون من بنویسد، یک دنیا ارزش دارد. از صمیم قلب به فاطمه صفائی عزیز تبریک می گویم و برایش بهترین ها را آرزو دارم.

لینک وبلاگ فاطمه

اطلاعات لازم برای تهیه کتاب  «تجربه های یک ناشنوا» نوشته فاطمه صفایی

سایت:

http://sokhangostar.com/

ایمیل:

sokhangostar76@gmail.com

تلفن:

۰۵۱۱۸۴۳۹۹۵۵

آدرس:

مشهد ـ خیابان ابن سینا ـ بین ابن سینای ۱۶ و پاستور-شماره ۱۷۴

انتشارات سخن گستر

عکس روی جلد و پشت کتاب:

کل صفحات کتاب ۱۲۰صفحه

قیمت کتاب ۲۵۰۰تومان

4 نظر در “تجربه های “فاطمه صفائی” از دنیای ناشنوایی…

  1. سلام
    از لطف و محبت هایتان بسیار سپاسگزارم و نمیدانم چگونه جبران نمایم.
    من هم از آشنایی با شما بزرگوار خیلی خیلی سپاسگزارم.
    امیدوارم در هرجای دنیا هستید شاد باشید و سر زنده.
    روزهایتان بادوام باد.
    التماس دعا.
    باتشکر

  2. بسیار جالب بود . خانم صفایی باید شخصیت ویژه ای باشد که با تحمل تمام مشکلات توانسته راهی جلوی پای بقیه اعضا جامعه بگذارد . درود بر ایشان و تشکر از شما بابت معرفی

  3. خوشحالم که اینقدر پیشرقت کردند خانم صفایی توانست راه های پرتلاطم پیش ببرند تا به موفقیت هایش برسند
    خودم هم ناشنوا هستم وآرزو داشتم که ناشنواها به قله برسند تا به جامعه درس بدهیم که اینقدر از مشکلات خودشان نا امید نشوند.
    با آرزوی موفقیت
    از ایشان تشکر میکنم (:

  4. با سالم و خسته نباشید
    خانم صفایی امیدوارم در تمام دوران زندگی خود موفق باشی بااعث افتخار ما شدی

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.